Lancia Romania
Home Contact Harta site
Lancia Global Home | Newsletter | Concesionari

 

 

 

 

>>Trimite unui prieten

Originea auto-sasiurilor

Timp de zeci de ani, pe langa automobile, Lancia a produs si auto-camioane. Debutul a venit cu un mic camion realizat in 1911 pe sasiul masinii Eta. Insa primul veritabil vehicul industrial, camionul usor 1Z, apare in decursul anului urmator. Motorul este un puternic propulsor in 4 cilindri, de 5 litri, 70 CP. Armata va folosi cu succes exemplare din acest camion in razboiul din Libia, pe drumurile africane foarte dure. Dupa acest camion va lua nastere Theta, masina de lux, considerata la acea vreme una dintre cele mai bune masini din lume. Utilizat pe larg in timpul Primului Razboi Mondial, intre 1915 – 1918, modelului “Z” i se alatura, putin inainte si in timpul conflictului, modelele “Jota” si “Djota”. Instraurarea pacii aduce unele dificultati constructorului italian. Comenzile militare s-au epuizat, iar in domeniul civil, transporturile grele au in continuare o importanta marginala si oricum sunt indeplinite de “ramasitele razboiului” – vehicule pe care armata le cedeaza civililor. Vincenzo Lancia crede insa in viitorul vehiculelor industriale si deja din 1921, din atelierele de pe strada Monginevro ies modelele “Trjota” si “Tetrajota”. Este vorba despre auto-sasiuri carosate ca autocare, camioane, autobuze si vehicule de posta. Echipate cu la fel de mult apreciatele motoare in 4 cilindri care au dotat si masinile “Kappa” si “Dikappa”, aceste doua auto-sasiuri au fost atat de reusite si eficiente, incat s-au primit numeroase comenzi si din afara tarii.

 

Cresterea in dimensiuni

In Italia, in aceasta perioada, creste importanta transporturilor grele, favorizata si de imbunatatirea retelei rutiere. E nevoie acum de camioane mai manevrabile si de o sarcina mai mare. Astfel, in 1924, Lancia dezvolta un nou model de camion, ce va deveni faimos. “Pentajota”. Are un ampatament alungit, de 4,31 metri, o suprafata utila de 7,77 m 2 , o sarcina utila de 53 quintale si poate fi considerat unul dintre primii giganti veritabili de pe sosele. Pe langa necesitatile de transport de marfuri, apar si cele de transport de persoane. La solicitarea Primariei din Milano, care solicita autobuze urbane cu un numar mare de locuri, Lancia pune la punct sasiul “Esajota”. Cu geniala intuitie, anticipand mereu noi necesitati, inginerii de la Lancia au prevazut lonjeroanele care permit scaderea gardei la sol. Vehiculul, insa, este penalizat de insuficienta putere a motorului, ramas nemodificat din timpul razboiului. Acelasi motor va fi adoptat si de camionul “Eptajota”, ca va aparea in 1927.

 

 

 

 

© AutoItalia Group, 2009     SC AUTO ITALIA IMPEX SRL, CUI: RO 3786213 Informatii