Lancia Romania
Home Contact Harta site

 

 

 

 

>>Trimite unui prieten

Stilul

Chiar daca orientati mai mult catre evolutia tehnologica a partii mecanice a masinilor, inginerii de la Lancia nu au neglijat niciodata aspectul estetic al modelelor. Rememorand cei 100 de ani de istorie a marcii, descoperim caracteristici exclusive si sub aspectul stilului: in formele complexe ale masinilor, in anumite detalii importante, in materialele intrebuintate. Ne aflam in primii ani ai secolului XX si casele automobilistice nu au departamente care sa se ocupe de caroserie. Echiparea este incredintata carosierilor externi, care opereaza artizanal. Maiestria Lancia sta in proiectarea sasielor speciale, atat de deosebite, incat au fost preferatele carosierilor pana la sfarsitul anilor ’40.



Caroseriile extra-serie intalnite pe Lambda, Dilambda, Augusta, Artena, Astura si Aprilia fac cunoscut lumii intregi un stil unic prin inspiratie si genialitate: cel italian. Lancia, in ceea ce o priveste, atunci cand incepe sa isi ‘imbrace” propriile masini, o face cu o rigoare strans legata de atentia meticuloasa si sobrietatea pe care si le-a dorit fondatorul. O Lancia trebuie sa fie o masina rafinata, de clasa si cu spirit inovator care refuza stereotipurile estetice derivate din moda, fara a omite sa dezvolte mereu propria “distinctie si unicitate”. Stilul Lancia reprezenta, la acel timp, o originalitate eleganta, niciodata banala, conectata direct la un proces de inovare prin traditie. Masinile Lancia, mai presus de toate, nu cedeaza tentatiei multora de a se alinia la curentele consolidate. Dimpotriva, cauta cu hotarare o identitate estetica proprie, adesea avangardista pentru vremurile lor.


Linia

Este de ajuns sa ne gandim la forma aerodinamica a modelului Aprilia, prezentata in 1937, cand panorama automobilistica a timpului propunea doar masini “colturoase” sau la Fulvia coupé, un model complet original in fata concurentei din acea epoca. Lancia a punctat intotdeauna redefinirea si slefuirea propriului “stil”, fara a ceda nici o clipa tentatiei de a recurge la operatiuni de “colaj” a unor elemente la moda. Exemplul cel mai elocvent al acestui stil de lucru se regaseste in evolutia, in timp, a grilei calandrului, care a pornit de la o forma de scut vertical, a evoluat modern spre orizontala, dar pastrandu-si mereu distinctia, pentru a reveni apoi, recent, la o solutie care tinteste spre verticalitatea initiala. Unica exceptie de la aceasta regula a continuitatii este alegerea formei blocului optic anterior, care prezinta pe alocuri tuse originale, fara insa a abandona coerenta. Sa ne reamintim, de exemplu, de blocul optic al modelului Lambda din 1929, desenat sub forma de scut tridimensional, ca un simbol al marcii Lancia, care incepand cu acel an si cu acea masina, a fost mereu utilizat in aceasta forma, pana astazi.
 
Materialele

In timp, unele tesaturi utilizate pentru interioare si anumite culori de caroserie se leaga atat de strans de imaginea Casei Lancia, incat au devenit un limbaj comun, adevarate simboluri: “stofa Lancia”, “albastrul Lancia”. Mai recent, alte materiale au intrat in patrimoniul exclusiv Lancia. Este vorba despre tapiteria Alcantara, tapiteria din piele “Poltrona Frau”, insertiile din lemn. Forme si materiale in continua transformare, care, combinate cu patrimoniul aproape genetic de fantezie si de creativitate italiana, defineste stilul Casei Lancia. Trasaturi care dintotdeauna, chiar daca in interpretarea unor designeri diferiti, sintetizeaza in automobilele cu scutul albastru coerenta “felului de a fi Lancia”.

 

© AutoItalia Group, 2009     SC AUTO ITALIA IMPEX SRL, CUI: RO 3786213 Informatii