Lancia Romania
Home Contact Harta site
Lancia Global Home | Newsletter | Concesionari

 

 

 

 

>>Trimite unui prieten

Primele modele

Distinse, elegante, niciodata exagerate. Acestea sunt trasaturile pe care automobilistii le-au atribuit dintotdeauna masinilor Lancia.
Nu va fi nicicand uitat faptul ca putine case auto au contribuit precum Lancia la progresul automobilului, propunand solutii tehnice inedite, uneori impotriva curentului, adesea de avangarda, anticipand dorintele automobilistilor.
Deja din 1907, primul model – Alpha – uimeste prin puterea specifica ridicata, prin regimul de rotatii al motorului, prin axul fata doar in aparenta traditional, dar in esenta foarte inovator: din otel, ameliorand sensibil greutatea, fara insa a prejudicia rezistenta torsionala.

In 1913, modelul Theta prezinta in Europa prima instalatie electrica montata pe o masina. Suntem in 1918 si 2 “atestate de brevet industrial” sunt detinute pentru un prototip de motor in 8 cilindri, in V, la 45°, si pentru un alt propulsor in 12 cilindri, tot in V, la 22°. Aceasta ultima solutie, cu diverse grade de deschidere, dar mereu in V, va caracteriza de-a lungul multor ani productia Lancia, iar ultimul motor cu o astfel de structura va fi montat pe Fulvia Coupè in 1976.
Motorul, prezentat cu sasiu la saloanele de la Londra si Paris in 1919, este un grup impresionant, cu axa de baza intr-un singur bloc si un arbore cotit cu 12 manivele, dintre care 6 (din grupul drept) pozitionate la 40° fata de celelalte.
Succesul este fantastic. Nu va mai fi produs in serie din ratiuni fiscale si de piata.
In 1921, Trikappa, model revolutionar si emblematic pentru filosofia Lancia, anticipeaza unele progrese tehnice fundamentale in evolutia automobilului: caroseria portanta, suspensiile anterioare cu roti independente, tunelul de transmisie integrat in structura sasiului, la fel ca si portbagajul integrat, pe langa primul motor in 4 cilindri, in V, din lume.

 

 

© AutoItalia Group, 2009     SC AUTO ITALIA IMPEX SRL, CUI: RO 3786213 Informatii