Lancia Romania
Home Contact Harta site
Lancia Global Home | Newsletter | Concesionari

 

 

 

 

>> Trimite unui prieten

Istorie/ Vehicule industriale/ Modelele “3 R0” si Lince

In anul 1927 a vazut lumina zilei un proiect pentru un sasiu in intregime nou cu caracteristici foarte moderne, ce urma a fi echipat pentru utilizarea ca autobuz in transportul urban si suburban: “Omicron”.

Dotat cu un motor de 7.060 cmc, 91,5 CP, 6 cilindri in linie, “Omicron” avea doua valve in chiulasa comandate direct de doi arbori de distributie. Creat in doua versiuni (scurt si lung), “Omicron” a fost un mare succes. Multe dintre vehiculele adoptate de catre Compania de Transport din Roma au ramas in serviciu, spre deliciul clientilor dar si al companiei, iar unele au inregistrat kilometraje astronomice: peste doua milioane de kilometri. O versiune a “Omicron” a fost utilizata chiar si pe rute prin Sahara, intre Algeria si Sudan.

Lancia a produs un motor diesel pentru acest model, 7.000 cmc, 93 CP si 5 cilindri, pentru a oferi o alternativa enormului motor pe benizina care in ciuda fiabilitatii si rezistentei "Omicron", era neeconomic.

In anii ‘30, Lancia a cumparat de la firma germana Junkers licenta pentru producerea unui alt motor diesel, o unitate cu doi cilindri, cu doua pistoane pe cilindru, care a fost montat pe noua camioneta “Ro”. Acestui model, din care au fost produse patru versiuni (doua pentru uz civil si doua pentru uz militar), I s-a alaturat in 1935 “Ro-Ro” si in 1938 “3Ro” cu un motor diesel cu 5 cilindri.

Productia de camionete Lancia a continuat cu Esatau si s-a incheiat in 1969 cu productia modelului Esagamma.

© AutoItalia Group, 2009     SC AUTO ITALIA IMPEX SRL, CUI: RO 3786213 Informatii